Metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne w Opolu

Najważniejsze korzyści płynące z ćwiczeń wykorzystujących Metodę Ruchu Rozwijającego:

  • Daje pozytywne odczucie w kontakcie z innym człowiekiem.
  • Wyzwala swobodę zachowań i naturalność.
  • Daje okazję do rozładowania energii.
  • Jest próbą pokonania własnych zahamowań wynikających z uprzednich doświadczeń.
  • Daje radość.
  • Wyzwala zaangażowanie.
  • Daje możliwość zaspokojenia własnych potrzeb.
  • Daje pewność siebie.
  • Daje możliwość poczucia się w innej roli niż na co dzień.
  • Zbliża do siebie uczestników zajęć.
  • Daje radość z działania w grupie.
  • Przyjemność dawania innym radości.
  • Daje okazję do wspomnień, przypomnienia sobie zdarzeń z dzieciństwa.
  • Daje okazję do bliskiego kontaktu fizycznego bez uruchamiania sfery seksualnej.
  • Daje poczucie partnerstwa.
  • Możliwość odczuwania przyjemnych doznań płynących z własnego ciała.
  • Nie jest ograniczona wiekiem uczestników. 

ĆWICZENIA SĄ IDEALNE DLA DZIECI :

  • Z ADHD
  • Z AUTYZMEM, ZESPOŁEM ASPERGERA
  • Z ZABURZENIAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
  • Z GRUPY RYZYKA DYSLEKSJI
  • Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA

Ruch jest zabawą, która daje przeżycie radości i dzielenia jej z innymi, co jest bardzo ważne w nawiązywaniu kontaktów społecznych. Należy dać dziecku okazję do nauczenia się, jak można radzić sobie w sytuacjach konfliktowych z pożytkiem dla siebie i bez krzywdzenia innych.

Ważnym  celem tych zajęć jest rozwijanie świadomości różnorodnych cech ruchu, co wydaje się szczególnie istotne w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, które mają trudności z różnicowaniem i kontrolą tempa ruchu, jego siły, kierunku oraz przepływu. Ćwiczenia oparte na MRR  są dla nich okazją do nabywania umiejętności kontrolowania swojego ciała,   a co za tym idzie, także sfery emocji oraz form kontaktów społecznych. 

Metoda Ruchu Rozwijającego może być wykorzystywana jako element indywidualnych zajęć z terapeutą, może też stanowić główny nurt na zajęciach grupowych.